چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه از آغاز پرورش کرم ابریشم در این استان خبر داد و گفت: تخم‌های موردنظر به منظور تولید این محصول در بین پرورش‌دهندگان توزیع‌شده است.

کرم ابریشم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نرگس عظیمی چهارشنبه هفتم خرداد افزود: اکنون پرورش کرم ابریشم در ۶ شهرستان پاوه، هرسین، صحنه، کرمانشاه، اسلام آبادغرب و سرپل‌ذهاب دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تخم نوغان به منظور تولید کرم ابریشم بین پرورش‌دهندگان توزیع‌شده است، اظهار کرد: از مجموع سهمیه ۵۰ جعبه‌ای تخم نوغان استان هشت جعبه در شهرستان پاوه، ۲۱جعبه در هرسین، هفت جعبه در کرمانشاه، ۶ جعبه در سرپل ذهاب، پنج جعبه درصحنه و یک جعبه نیز در شهرستان اسلام آبادغرب بین پرورش‌دهندگان توزیع شد.

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه به ملزومات پرورش کرم ابریشم اشاره داشت و خاطرنشان کرد؛ متقاضیان پرورش کرم ابریشم باید ابتدا یک توتستان از نوع رقم کیمونچی را مهیا و سپس اقدام به پرورش کنند.

عظیمی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه صنعت نوغانداری وجود ندارد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده به دنبال توسعه پرورش کرم ابریشم و صنعت نوغانداری در کرمانشاه هستیم.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

کد خبر 515504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمانشاه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha